luni, 19 iulie 2010

Dezastre informatice

Pe mine unul ma deranjeaza Bucurestiul atunci cand conduc....adica nu ca nu mi-ar placea (cum mi-as permite) dar toata ziua se lucreaza astfel incat rutele pe care mergi spre destinatiile tale curente pot fi altele intr-o buna dimineata....si ca sa scap de cosmarul asta mi-am luat gipies. Am zis sa iau unul mai ieftinut asa dar macar de la o firma mare... asa ca m-am dus la aia de le incepe numele cu GAR si se termina cu MIN. Las la o parte faptul ca am vrut sa dau o suma pe el si pana la urma am dat de vreo trei ori mai mult la sfatul consultatului de vanzari, cu tot cu harti special facute pentru Romania. Zice-se ca toti vanzatorii iti dau cu harti pe toata Europa mai putin Romania si Bulgaria. Ei bine astia au digitizat putin Romania ca sa poata sa-si vanda scump produsul. De fapt daca e sa o iau asa, mare parte din pretul total de fapt l-am dat pe hartile lor facute pt Romania. Nu inteleg de ce trebuia sa platesc cand de fapt ar fi trebuit sa aiba si zona asta geografica ca sa poata sa vanda aici deviceurile lor facute in Taiwan. 
Deci cum va ziceam, device-urile astea sunt niste microcompure cu receptor GPS incorporat si care ruleaza niste harti, in fapt banale poze vectorizate. Softul din ele este probabil un Windows CE (de fapt nici nu ne intereseaza ce este).
Toate bune si frumoase, mi-am salvat in ele toate destinatiile utile din "7 seri" plus tot felul de alte adrese utile de la rude, prieteni, locuri turistice vizitate, job, amante ..etc.
Softul asta din gipies, ca orice soft sufera de boala Bill Gates. Ce vreau sa zic este ca practic tu cumperi ceva neterminat si netestat suficient, urman ca ulterior ei sa corecteze aberatiile gasite prin update-uri succesive. Am tot folosit scula cu placere pana ieri cand am facut ultimul update. Azi ce sa vezi? Toate destinatiile mele la care le pusesem un anume atribut ca sa le gasesc, aveau alte atribute, complet aiurea, asfel incat de vreo ora stau sa le pescuiesc, una cate una, de pe unde au fost ele aruncate de un prost de programator taiwanez.
Si uite asa imi aduc aminte de un alt fost programator de la un fost job. Nicu asta, ca asa il chema, dormea la job. Adica picotea pe scaun pana-i cadea capul intro parte. Nu aveam atunci camera digitala ca ar fi facut senzatie pe youtube. Va dati seama sper ce software deosebit putea sa produca Nicu...ma rog, de fapt nici nu prea conta pentru ca ficatul cu softul lor ni-l mancam noi ca alfa testeri iar ei depanau aberatiile gasite la fiecare 10 minute. Cam asa probabil s-a intamplat si cu gipiesul meu, un adormit de programator din Taiwan a facut o gafa mica acolo in timp ce adormea astfel incat eu acum stau si pigulesc datele si sa le schimb atributele. Nicule, ma gandesc la tine si la colegii tai cu vorbe de dulce in timp ce fac asta, mai ales ca stiu ca nu platiti impozit la salarii de ceva ani. Daca ar lucra si inginerii asa, strazile ar fi pline de oameni morti de la cladirile si podurile care se prabusesc, de la automobilele la care le sar rotile in mers, de la prajitoare de paine care explodeaza....samd.
Pacat totusi ca nu avem destui avocati (destepti) in tara asta. Asta discutam in UK cu un tip care terminase dreptul in tara si facea taximetrie pe acolo. Vino frate in tara si fa-ti o firma de avocati care sa se ocupe numai de chestii din astea. Ti-ai rupt masina in groapa de pe strada-vin baietii specializati si dau in judecata pentru 50% din ce obtin, primaria responsabila. Ti-au aburit prostii gipiesul cu softul lor...pac procesul peste ei. Te duci la spital si nu au medicamente desi sunt obligati ca doar le platesti lunar din salariu bani....n-ai ce face, le cumperi pe banul tau dar pastrezi chitantele si suni avocatii;   La urma urmei cat pot eu sa pierd ca am tinut masina in service pe banii asiguratorului, sau ca n-am ajuns la intalnirea de afaceri ca am stat sa caut adresele in GPS? Despre exemplul cu spitalul nu mai amintesc ca este evident. Eu cred ca o firma ca asta ar castiga pe banda rulanta sute de procese anual, cu putina reclama (la OTV...lol) si ceva agenti de vanzari care sa stea prin salile de asteptare ale spitalelor sau in cele ale societatilor de asigurari. Pacat ca nu avem avocati....inventivi.

P.S. Infiintez firma de avocati. Astept provincia.

Niciun comentariu: