luni, 18 ianuarie 2010

Cronicuta de film -Sherlock Holmes (2009)

L-am vazut si m-a plictisit enormmmm. Fireste (sic) am sa argumentez si de ce. Sherlock Holmes a fost inca de la inceput un triumf al logicii si atentiei asupra fortelor raului intruchipate de criminali notorii sau criminali deghizati in oameni respectabili. Era o placere sa incerci sa observi amanuntele care ti se dadeau si tie (nu ca in filmele politiste de azi unde dezlegarea enigmei se face la final pe baza unor indicii nearatate pana atunci privitorului) si sa incerci sa prezici cine-i criminalul. Ei bine, in acest film, domnul regizor Guy Ritchie schimba brusc reteta. E ca si cum maine, cineva ar schimba gustul la Coca Cola sau ar pune in loc de levierul ala la frana de mana a masinii un butonel mic :).
Adica neasteptat, Sherlock Holmes (Robert Downey jr) devine expert in arte martiale, face tumbe pe toate acoperisurile si e un jegos ordinar care traieste intr-o cocina. Prin antiteza, domnul Watson (Jude Law), este eminenta pamanteana cerebrala a cuplului de detectivi si gentlemanul perfect. Se mai baga in "reteta" asta si forte malefice, descantece, ritualuri satanice si loji masonice plus o mica poveste de dragoste cu "cat woman" (Rachel McAdams) si salata orientala devine perfecta.
Felicitari regizorului si scenaristului pentru acest fiasco. A fost primul film pe anul asta la care m-am uitat lung la ceas in timpul vizionarii.
Nu pun si afis... ca nu merita! Oare sir Sir Arthur Conan Doyle s-o rasuci in mormant? (nu-s sigur daca e mort dar oricum ar fi interesanta si parerea lui);

2 comentarii:

DV&AG spunea...

Asta cu butonelul in loc de frana de mana nu e buna ...masina mea are butonel :)

Crissu spunea...

:).. Ce ti-e si cu gusturile astea ale omului ..nu se discuta :)
Eu i-am dat nota buna ..mie mi-a placut dar gusturile nu se discuta :D Asteptam acum si alte pareri :)