duminică, 15 martie 2009

Cronicuta de film-Slumdog Millionaire

Stiti unde se produc cele mai multe filme din lume? Nu, nu la Hollywood ci la Bollywood in marea si stravechea Indie.
Problema acestor filme este ca au o reteta previzibila si valabila numai in acea zona geografica. Se iau doi eroi, se adauga saracie sau bogatie, conflicte inter-rasiale, o poveste de dragoste si dusmani ca in telenovele. Daca adaugam si niste muzica indiana cu dansatori traditionali, reteta incepe sa va fie foarte cunoscuta.
Acestea fiind spuse era foarte probabil ca cineva sa incerce sa adapteze succesul productiilor indiene astfel incat sa poata fi digerat si de restul lumii. Acest cineva a fost Danny Boyle, un nume legat de titluri ca Trainspotting si The Beach.
Se procedeaza astfel: se scot muzicile si dansurile indiene, ramane intriga cu oamenii rai si povestea de dragostea. Se adauga la poveste orice altceva care ar putea spori mila oamenilor fata de personajele principale (mizeria si saracia mahalalelor indiene spre exemplu), adaugi limba engleza (partial color) plus un happy-end in care dragostea triumfa iar eroii scapa de saracie toata viata si rezulta Slumdog Millionaire. In felul acesta iei vreo 8 premii Oscar, inca vreo 71 de premii (pana azi) si 26 de nominalizari.

2 comentarii:

Anonim spunea...

mie mi-a placut ...mi-a captat atentia ...si spre deosebire de altele asta macar a avut o redare realista si mai putin exagerata

cccornel spunea...

Dar nu am zis ca nu mi-a captat atentia....eu doar l-am disecat cu realism...sper eu!