joi, 6 decembrie 2007

Mai de vara







Ploua de 24 ore si este foarte frig.
Afara e trafic nebun iar pe televiziuni toti injura primarele, politia circulatie, taranii care se duc in ultimul moment la supermarket, comisiile de circulatie ale primarie si pe Adrieean.
Mi-am adus aminte de vara si de Vama Veche a tineretii mele.
O descoperisem prin anul doi de facultate. Se ajungea destul de greu in acest catun (mai exact cu rata pana la Turist) si evident nu era plin de vile, restaurante, jeep uri si alte bombe. Erau fix doua stabilimente in care te puteai adaposti de soare iar seara stiu sigur ca nu aveau curent electric. Imi aduc aminte de primul…un chiosc continuat cu o terasa de stuf caruia noi ii ziceam “La stuf” si unde dupa ce leneveam toata ziua la cate o cafea, seara sacrificam cate un pepene. Ovidiu, cu care ne imprietenisem, ne aducea grijuliu cate o tava de plastic sa nu patam mesele proaspat geluite. A 2-a "bomba" nu mai exista azi.
Aici am vazut prima data stele cazatoare noaptea si tot aici am dormit prima data pe plaja (in ‘98) dupa ce o furtuna apocaliptica culcase toate corturile la pamant (vezi foto 2).
Nici nu vreau sa mi amintesc cat de putina lume mergea acolo in acea perioada.
Azi nu mai pot ajunge in Vama pentru ca am un sentiment foarte straniu. Am incercat si m-am simtit ca si cum mi-as fi revazut dupa 20 ani copilul. Il lasesem mic, curat, dragalas si nevinovat si-l gaseam mare, murdar, drogat si intr-o companie comerciala (sa nu zic nu foarte placuta).
Pe cateva dischete (culmea e ca mai am in dulap) am regasit pozele din perioada cand inca mai puteam ajunge acolo, dar nu de la inceputuri.
Hai ca ne-am mai incalzit! Pun si poza cu trupa Vama Veche concertand fix pe plaja in fata a maximum 45 oameni (in fata la Bibi mai exact).

P.S. –Scuze pentru calitatea pozelor-Zenith 13 TTL+film ISO 200+scanner antic probabil.

©cccornel

Niciun comentariu: