joi, 4 octombrie 2007

Boier vs. Oier


Fara sa vreau azi mi-au cazut ochii pe ziarul Evenimentul Zilei. Nu ca ar fi un ziar pe care il citesc prea des dar pur si simplu s-a intamplat sa….
Mi-a atras atentia un articol in care se relata despre un distins domn de 83 ani Steven Ausnit descendent al industriasului interbelic Max Ausnit.
Foarte pe scurt, pentru ca nu doresc sa plictisesc audienta, acest domn si-a recuperate in final o mare parte din averea confiscata de comunisti, fie in natura fie in actiuni compensatorii de valoare echivalenta.
Foarte haios, tipul povesteste cum in 10 min a reusit sa-i vanda telefonic lui Becali palatul din Kiseleff.
Redau din naucitoare lui relatare:
I-ati vandut scump palatul?

Afacerea s-a incheiat dupa ce am vorbit cu el zece minute la telefon.


Asa putere de convingere are?

Mi-a dat pretul meu! Am discutat putin pretul si era ce voiam. Mi-a spus ca facem afacerea in doua zile. M-am gandit ca doua zile e cam putin pentru asa o afacere. Vorbim de milioane. Ziua urmatoare s-au intalnit avocatii si apoi a platit.


In America se fac asa repede afacerile?

M-am speriat. Noi nu facem asa afacerile. S-a dus numai sa se uite la casa, fara sa verifice actele, si gata.

Ceea ce m-a socat totusi la acest personaj este ca dupa ce a primit in jur de 20 de case din orasul Otelul Rosu le-a CEDAT GRATIS celor care stateau in ele. Explicatia lui e simpla:
” Steven Ausnit: Daca sunt oameni saraci care traiesc in casele alea de ani intregi, eu nu am nicio nevoie sa-i dau afara. Nici nu vreau sa fac asa ceva pentru ca merge contra psihologiei mele. Daca era un vechi comunist devenit capitalist cu o gramada de bani era altceva.”

Parca e o mica-mare diferenta de clasa (si nu de avere neaparat) intre cei doi. Nu credeti? Ce rost are sa detii nenumarati bani numai pentru tine si familia ta, fara sa oferi oamenilor nimic in schimb? Cum sa ramana in acest fel ceva dupa tine? Si ce rost mai are sa-i detii in acest caz?
Povestea intreaga la adresa de mai jos.
http://www.evz.ro/article.php?artid=325307

Niciun comentariu: