miercuri, 8 august 2007

Jurnal de vacanta la malul marii-ziua 4


Plaja e ceva mai libera. Azi am nimerit langa o familie de rusi. El si 3 progenituri. Fata cea mai mare are in jur de 18-20 ani. E frumoasa dar nu pot sa nu observ deja urme de inceput de celulita pe fesieri.
Doi copii mai mici, baiat si fata, in jur de 12 ani, amandoi grasuti si cu burtici bine cladite.La mama Rusia se poarta burta.
Mi-am petrecut pranzul cu castile playerului in urechi. Un adevarat periplu muzical prin ceea ce imi place.
Soare, foarte mult soare. Noroc cu cremele de plaja pentru buze, piele, unghii si aftersun.
N-am mai fost in stare sa ridic ancora la pranz astfel incat am adormit tun sub umbrela.Ma feresc cu prosopul de plaja de soarele care mai cade pe mine, dar nu si de zgomot. Dupa 3 ore ma trezesc intr-o discutie a unor persoane feminine (ca altfel nu pot sa le zic) de langa mine, discutie pe care nu aveai cum sa o neglijezi.
Sunt doua “italience” si vorbesc tare cu accent ca si cum ar fi pe o plaja din Barbados si nu le-ar intelege nimeni.
Una din ele e suparata pe frate-su care e stabilit si el la ea la Brescia si care fara sa-i zica a adus-o pe maica-sa si pe tiganca de nevasta-sa. I-a vazut Franco (deduc ca Franco e oficialul) pe trecerea de pietoni si nu l-au salutat. Ba mai mult….intr-o discutie telefonica cu fratello l-a amenintat pe Franco…..si la o adica Franco care le plateste chiria ar putea oricand sa-i faca felul…ca Franco stie bosniaci d’aia rupti de foame care au facut razboiul si pt 1000 Eu nu mai ramane nimic din el.
Deja zambesc prin somn amuzat la culme de cele auzite. Incet discutia o ia pe alta panta la fel de amuzanta. Aseara aia cu care era nu stiu cine a zis de ea ca “uite-o si p’asta ce s-a imbatat”. “Pai noi mai suntem cu fitze din astea fa? Aveam d’alea cand eram de 20 ani dar acu la 30?” Deja sunt mai interesat si amuzat ca sa mai pot motai.
Convorbire telefonica la mobilul de ultima strigare din dotare:
“da fa…mi-am luat camera in Mamaia. Ne vedem la Butoaie diseara ”.
Sa-mi aduc aminte sa nu ajung La Butoaie in seara asta.
Intre timp una-l apostrofeaza pe Franco “ca se scarpina la coaie”. Franco mormaie ceva in italieneste.Iar injura pe nu-s cine care s-a bagat sai strice “combinatia” ei.Si iar discutii filozofice de genul “banii nu ma face pe mine…pai la cati bani am avut eu prin mana…..”
Una aminteste de nu stiu ce amant de-l avusese ea…si care-i trimitea sms uri si cand se……
Discutia coboara in adancurile insondabile ale metafizicii cand dupa o cotitura subtila se pune concluzia: “pulele care au intrat nu le mai poti scoate fa” :-)
Nu ma mai pot abtine si deja rad cu lacrimi. Oare or observa sezlongul din fata lor care se zguduie? Trebuie sa le vad, nu pot rata asta desi poza n-am cum sa le fac. Profit de invazia soarelui pe sezlongul meu astfel incat ma ridic sa mut umbrela. Sunt doua tipe, blonde pui amandoua (probabil sunt blonde si jos), ochelari de marca pe nas (de la Brescia nu?), costume de baie dragute, la prima vedere totul ok. Genurile pe care sigur daca le vezi aranjate pe strada sau in club ti-e rusine sa te iei de ele si mai degraba ai striga dupa ele “Huooo---inabordabilo!”. Tipele arata usor de 40 la cata uzura au pe le si nicidecum de 30 cat zisesera. Franco e un tip trecut bine de prima tinerete (l-ai putea cataloga si ca batran) cu mustata si chelie proeminenta. De jos pana la solduri e ok…mai sus……..de pe un spate incredibil de lat se preling in jos valuri de grasime. Imi aduce aminte de un personaj din Razboiul Stelelor- Jabba the Hutt…muntele ala de grasime…chiar si la fizionomie seamana.
Se prajeste intens la soare si transpira cu o ambitie demna de un scop mai bun….pana se hotaraste sa intre in apa.
“Domnu nu aveti o tigara? Pana vine sotu…”…intind pachetul de kent aflat pe masuta alaturata si observ o manichiura destul de casnica si pe graba facuta.
Asta chiar o avea de gand sa-mi dea tigara inapoi sau ce mama naibii mi-l aminteste pe Franco? :-)

Pe seara am mancat la restaurantul hotelului la taxa fixa insa cam maricica, “all you can eat”…dar face.
Era destul de tarziu si eram deja in pat cand mi-a sunat mobilul. Vecina si amica mea, A impreuna cu prietenul ei, B vor sa vedem Mamaia noaptea. Ma culeg si pe mine in Matizul lor cu aer conditionat. Spatioasa masina! Stau cocosat in spate printre labele de scafandru ale lui B.
In final am constatat ca fusese o idee proasta. Luni noaptea Mamaia e putin cam pustie…si daca mai bate si briza aia umeda dinspre mare……
Ne dregem vocea cu coctailuri bune La Cucharacha. Cativa ametiti cu blondele lor fac acelasi lucru ca noi. Lume putina!
La 2 si ceva eram in pat !


©cccornel

Niciun comentariu: